La Generalitat té 40 treballadors –entre personal eventual, funcionaris i alts càrrecs– a les seves delegacions a l'estranger i a Madrid, segons ha informat la secretària d'Afers Estrangers, Roser Clavell, a instàncies d'una pregunta parlamentària de CiU, recollida per Europa Press.
En total, la Generalitat té obertes sis oficines i delegacions: París, Perpinyà (França), Berlín (Alemanya), Londres (El Regne Unit), Brussel·les (Bèlgica), i Madrid, a les quals se sumarà les de Nova York (Estats Units), Mèxic i Buenos Aires (l'Argentina).
Clavell ha detallat que la delegació de Brussel·les és la que té més actius. En total, treballen, a més de la delegada Anna Terrón, dos funcionaris i 14 laborals, dos dels quals tenen reducció de jornada.
A continuació, se situa Madrid, on treballen el delegat José Cuervo, set funcionaris –dos amb reducció de jornada–, un eventual i quatre laborals.
A Alemanya, la Generalitat només té contractat al delegat (Martí Estruch), mentre que a París hi ha, a més del delegat Apel·les Carod –germà del vicepresident del Govern, Josep Lluís Carod–, un responsable de relacions institucionals i coordinació, i una tècnic de gestió de projectes i d'administració.
A la Casa de Perpinyà, a més del director, treballen tres tècnics, un auxiliar administratiu i un administratiu. La resposta de Clavell no inclou el personal que la Generalitat té en la seva delegació londinenca.
eldebat.cat (10.11.2008)
Sé el primero en comentar en «La Generalitat destina 40 treballadors i alts càrrecs a les seves delegacions a l’exterior»